Нещодавнє оновлення, випущене компанією Tesla повітрям, надало несподівану нову функцію - можливість для автомобіліста грати у відеоігри та ігрові автомати навіть під час водіння, що викликало занепокоєння федеральних регуляторів безпеки.
Це, схоже, буде не останній випадок, коли Tesla розсуває кордони у питаннях безпеки: Національна адміністрація безпеки дорожнього руху США неодноразово висловлювала стурбованість щодо початкової системи Autopilot та пізнішої функції "повного самостійного водіння". Але чи така інновація є безпечною?
Остання суперечка була викликана скаргою, поданою Вінсом Паттоном, журналістом на пенсії, який живе неподалік Портленда, штат Орегон, який подивився на YouTube відео, що показує, як водії можуть грати у відеоігри на великому сенсорному екрані, який керує практично всіма функціями в автомобілях Tesla. Взявши свою власну Model 3, Паттон виявив, що може грати в такі ігри, як Solitaire та "Sky Force Reloaded", поки він кружляє паркуванням біля свого будинку.
"Когось уб'ють", - сказав Паттон в інтерв'ю Associated Press після подання скарги до NHTSA. "Я був просто приголомшений".
Tesla – не чужинець для федерального агентства з безпеки, а також для Національної ради з безпеки на транспорті. Обидві агенції неодноразово ініціювали перевірки безпеки, вивчаючи проблеми, включаючи загоряння акумуляторів. Але ці перевірки лише посилилися з 2015 року, коли Tesla вперше зробила програмне забезпечення Autopilot доступним водіям. Регулятори пов'язують його з кількома смертями та численними аваріями, зокрема, з інцидентом у Флориді у 2016 році, у якому загинув колишній морський котик.
У серпні NHTSA почало розслідування 11 аварій, що сталися в США з січня 2018 року, включаючи ті, в яких автомобілі, які, ймовірно, працюють на Autopilot, врізалися в нерухомі поліцейські машини та пожежні автомобілі.
Цього тижня агентство підтвердило, що тепер вимагає від Tesla відповіді на питання, чому нещодавнє оновлення програмного забезпечення дозволяє водіям грати у відеоігри під час руху автомобіля.
"Ми знаємо про занепокоєння водіїв та обговорюємо цю функцію з виробником", - йдеться у заяві NHTSA, додаючи, що "Аварії, пов'язані з відволіканням уваги, викликають стурбованість, особливо в автомобілях, оснащених цілою низкою зручних технологій, таких як розважальні екрани".
Практично всі нові автомобілі сьогодні оснащені відеоекранами, що управляють такими функціями, як радіо, клімат-контроль та бортова навігація. Ford та General Motors, серед інших, представили "торговельні майданчики", де автомобілісти можуть замовити їжу або навіть запланувати політ.
Але такі функції зазвичай обмежені під час руху автомобіля. У новому Jeep Grand Wagoneer додатковий екран для передніх пасажирів може використовуватись для перегляду відео - але він спроектований так, що зображення не видно водію. В оновленні Tesla з'явилося спливаюче меню, яке водій може використовувати для завантаження ігор на головний екран.
Компанія Tesla не відповіла на прохання NBC News про коментарі. Минулого року автовиробник скасував свій відділ зв'язків із громадськістю.
Згідно з федеральними правилами безпеки, автовиробники повинні дотримуватися суворих правил щодо того, що може відображатися на відеоекрані під час руху автомобіля. У більшості випадків водій не може навіть підключити смартфон через Bluetooth, доки автомобіль не зупиниться або не буде припаркований.
Компанія Tesla розкритикувала Consumer Reports, Страховий інститут дорожньої безпеки та інших організацій за те, що не використовує систему контролю за водієм під час роботи автомобіля в режимі Autopilot. В результаті, автомобілі цієї компанії дозволяють автомобілістам засипати за кермом або навіть вставати з сидіння водія.
Абстрактне водіння стало серйозною проблемою для регуляторів безпеки: за оцінками NHTSA, воно є причиною близько 9% смертей на дорогах США - або близько 3100 смертельних випадків у 2019 році.
Проблеми Tesla не обмежуються тим, що критики вважають недбалим ставленням до безпеки. На автовиробника подали до суду дві співробітниці, які стверджують, що він терпимо ставився до "ворожого робочого середовища" на заводі. Еріка Клауд, робітниця складальної лінії Tesla, яка останньою подала скаргу, заявила, що утиски були "постійними та повсюдними", і що вона зазнає переслідувань після того, як повідомила про проблему у відділ кадрів Tesla.
У жовтні федеральний суд присудив 137 мільйонів доларів підряднику Оуен Діасу, який заявив, що зазнавав постійної расової дискримінації під час роботи на складальному заводі автовиробника в передмісті Сан-Франциско.
Звичайно, ситуація з компанією Tesla є спірною та неоднозначною. З одного боку, добре, коли компанія йде в ногу з часом та прислухається до побажань своїх користувачів. Але тільки в тому випадку, якщо це не суперечить безпеці пасажира.
Ігрові автомати та ігри сайту vip-casino завжди були і будуть популярними як в Україні, так і за кордоном. Тим більше, що все більше подібних ресурсів починає отримувати офіційні ліцензії та узаконювати свою діяльність. Але єдиним вірним рішенням зараз є грати в ігри з дому або зі смартфона. Сайти з оглядами стратегій та тактик показують як це робити. Але важливо, щоб ігровий процес проходив у безпеці.