Нещодавно пройшов Mintrans Forum 2021 – чи не наймасштабніша інфраструктурна конференція в Україні. Панелі й обговорення на форумі були присвячені залізницям, енергетиці, сучасним цифровим рішенням і, звісно, дорогам. А саме вони нас і цікавлять.
Хоча активної дискусії між представниками влади та бізнесу (варто уточнити одразу - запрошеними представниками бізнесу) не відбулося. Йшлося здебільшого про демонстрацію досягнень кожної зі сторін й обмін компліментами, котрі лише вряди-годи перемежовувалися проханнями бізнесу про конструктивні зміни до законодавства. Але хто сказав, що ці досягнення не варті уваги? Ще і як, особливо в контексті майбутніх перспектив наших доріг.
Укравтодор на кінець 2021-го звітує про 13 500 км відремонтованих й збудованих доріг. Але не асфальтом єдиним: «Велике будівництво» дозволило знайти роботу тисячам людей, що втратили своє місце через пандемію (як в Україні, так і за кордоном). Бізнес, залучений в галузі, звітує (за опитувальником Укравтодору), що йдеться про пів сотні тисяч робочих місць. З мінімальною заробітною платою в 10 628 грн - майже вдвічі більшою за мінімальний рівень винагороди в Україні.
Крім того, будівництво доріг напряму повпливало на суміжні галузі. Йдеться не тільки про локалізацію виробництва (зі зростанням якої вартість доріг зменшується, і процес цей лише поглиблюватиметься), а й про нарощування вже наявних потужностей (приміром, наші виробники техніки ТAD, Кредмаш, Спецбудмаш). Тут варто зазначити, що до розвитку суміжних галузей – і досягнень «Великого будівництва» – Андрій Івко, заступник голови Укравтодору, включив і появу першого в Україні MacDonald’s при дорозі.
Але добре знайомий всім смак чизбургерів, що його тепер можна відчути й на трасі Київ - Бориспіль, не є найважливішою новиною від бізнесу. Багато більше важить оголошення Миколи Тимофеєва, CEO «Автомагістралі-Південь», що 80 % техніко-економічного обґрунтування концесійної дороги Краковець – Львів – Броди – Рівне вже готове, вибраний і маршрут, яким оптимально буде прокласти дорогу (компанія взяла на себе витрати з підготовки ТЕО, щоби під час проведення конкурсу на концесію мати право останнього голосу). Він висловив сподівання, що в кінці цього року процес вийде на пряму погодження з Укравтодором.
Та найцікавіші зміни, про які знову й знову розповідали представники бізнесу, в нас іще попереду. Що відбулося за роки «Великого будівництва» й на що можна очікувати далі, читайте тут.