Розробка нового Opel Astra йде в повній відповідності з графіком: прем'єра 11-го покоління найпопулярнішою компактної моделі Бренду повинна відбутися вже через кілька тижнів. Новий Opel Astra, як і всі сучасні автомобілі, був спочатку створений з використанням технологій комп'ютерного моделювання, проте з минулої зими нова модель активно проходить процедури фінальних випробувань, настройки та перевірки в різних реальних умовах. Тепер Astra виходить на фінішний випробувальний марафон.
Інженери Opel разом з прототипами і передсерійний автомобілями вирушили далеко на північ, щоб випробувати нову модель на зледенілих дорогах морозної шведській Лапландії. У себе «вдома» компанія продовжила випробування на тестових трасах полігону в Дуденхофені, і зовсім недавно стартувала програма тестових поїздок по дорогах загального користування регіону Рейн-Майн у супроводі представників вищого керівництва. Разом з тим нова Astra також проходить фінальні тести в лабораторії ЕМС (електромагнітної сумісності) в Рюссельсхаймі, необхідні для отримання схвалення типу транспортного засобу і виходу на ринок.
Зима 2020-2021 в Швеції. У цю пору року інженери Opel часто відправляються в Лапландію. Цього разу вони взяли з собою Astra нового покоління. При температурах, спускалися до позначки -30oC, фахівці по підвісці долали коло за колом по слизьких поверхнях спеціально підготовлених трас, безперервно оптимізуючи роботу електронно-керованих систем і домагаючись максимальної стабільності, зчеплення з дорогою і точної роботи антиблокувальної системи. Перед ними стояло завдання наділити нову Astra безпечною і передбачуваною керованістю на будь-якій поверхні - будь то лід, сніг, сльота, а також мокрий або сухий асфальт. Тобто, іншими словами, нова модель повинна поводитися, як типовий Opel - в будь-яких умовах.
Взимку у відрядження в Лапландію вирушили не тільки фахівці з підвіски Opel, але і їх колеги по системам опалення, вентиляції та кондиціонування. Одне з поставлених перед ними завдань полягало в забезпеченні швидкого прогрівання салону. Для цього вони відстежували тепловіддачу двигунів нової Astra, потоки охолоджуючої рідини, потужність обігрівача і потік повітря від вентилятора, а також роботу обігріву рульового колеса і передніх та задніх сидінь.
Однак випробування прогріву проводилися не тільки з метою гарантувати власникам нової Astra затишне тепло в холодні зимові дні. Насправді вимоги до темпів прогріву автомобіля чітко визначені в законодавстві і в ще більш строгих внутрішніх стандартах компанії Opel, що передбачають очистку лобового скла і бічних вікон від намерзлого льоду в найкоротші терміни для забезпечення оптимального огляду і безпеки.
А так як Plug-in гібриду Astra наступного покоління належить зіграти важливу роль в електрифікації продуктової лінійки Opel, інженери ретельно перевірили динаміку прогріву літій-іонної батареї нової моделі, щоб навіть в холодну погоду гарантувати відповідність ефективності осередків стандартам електромобільності.
Чергові тести чекали нову Astra на полігоні в Дуденхофені. Інженери науково-практичного центру в Рюссельсхаймі, що спеціалізується на автоматизованих системах допомоги водієві, використовували високошвидкісний овал і довгу пряму випробувального полігону для настройки високотехнологічних систем нової моделі - адаптивного круїз-контролю, системи екстреного гальмування, системи попередження про небезпеку фронтального зіткнення і асистента руху заднім ходом.
Передсерійні автомобілі, якы брали участь у випробуваннях, повинні підтвердити відповідність високим стандартам при русі по швидкісній прямій в Дуденхофені. Як і будь-який Opel, Astra нового покоління продемонструвала «придатність для автобанів» із збереженням стійкості на швидкостях значно вище 140 км/год і точно реагуючи при інтенсивних гальмуваннях. При русі по овалу на високих швидкостях інженери Opel також ретельно перевірили всі компоненти нової моделі - наприклад, капот і щітки склоочисника. Жодна деталь не повинна трястися, вібрувати або видавати дратівливі звуки.
Після виснажливих високошвидкісних тестів нові Astra вирушили долати водні перешкоди з різними глибинами від 25 см. Не дивлячись на виникаючу хвилю перед автомобілем, вода ні в якому разі не повинна потрапити всередину важливих компонентів - двигун, електрична система і всі інші деталі під капотом повинні бути надійно захищені від попадання вологи.
Однак навіть після виїзду за межі полігону нові Astra чекали додаткові перевірки. Після випробувань на високошвидкісному овалі і трасі для настройки керованості, а також подолання водних перешкод, інженери Opel доставили тестові автомобілі в кліматичну камеру в Дюденхофене. Ця випробувальна база призначена для перевірки придатності автомобілів, їх систем та окремих компонентів до екстремальних умов експлуатації. Зокрема, для Astra нового покоління кліматична камера була налаштована для перевірки стійкості ущільнень автомобіля до проникнення пилу і піску.
На додаток до тестів в кліматичній камері проводилися випробування в аеродинамічній трубі з кліматичними функціями для оцінки поведінки нових Astra в різних умовах експлуатації. Наприклад, в ній можна симулювати рух в пробках, на підйомі і спуску для перевірки ефективності охолодження гальм.
У той час як частина прототипів і передсерійних автомобілів проходять випробування далеко на півночі, в Дуденхофені і на дорогах загального користування в Німеччині і за її межами, інша їх частина перевіряється на тестових стендах і в лабораторіях в Рюссельсхаймі. Зокрема, в процесі розробки всі автомобілі проходять випробування електромагнітної сумісності (ЕМС). Продажі автомобіля в Європі можливі тільки при наявності схвалення типу транспортного засобу - а для цього необхідно успішне проходження тестів ЕМС. В ході цих випробувань перевіряється, чи достатньо електронні системи автомобіля захищені від перешкод.
Команда Opel тестувала стійкість Astra до електромагнітного випромінювання в спеціально побудованій випробувальній лабораторії ЕМС в Рюссельсхаймі. Тестовий автомобіль піддається випромінювання в широкому спектрі частот, в той час як спеціальні поглиначі на стінах камери нейтралізують відбите випромінювання, щоб воно не поверталося назад в камеру. Це дозволяє інженерам отримати точні і надійні дані. Нова модель отримує «зелене світло» - і, відповідно, схвалення типу транспортного засобу - тільки після того, як всі її системи успішно продемонструють стійкість до електромагнітного випромінювання.