
Існує міф про те, що на автомобіль потрібно встановлювати тільки свіжі шини, вироблені ледь не у той же місяць, коли їх купили. Компанія МІШЛЄН виробляє шини по всьому світу і постачає їх в різні країни. Процеси логістики влаштовані так, що від моменту виходу шини з конвеєра до того як вона з'явиться на полиці в шинному центрі може пройти деякий час. Однак, це не страшно, оскільки при правильному зберіганні шин їх властивості не змінюються.
Корейський Центр Захисту Споживачів (Korean Department of Customer) і НАО - Німецька Автомобільна Організація (ADAC, The German Motorist Organization) проводили спеціальні дослідження, щоб з'ясувати, як змінюються властивості шин при зберіганні. За результатами тестів компанії відзначили, що «старіння» шин - процес перш за все не часовий, а експлуатаційний. Тому для оцінки характеристик шин важлива не дата їх виготовлення, а дата установки на автомобіль, яка і визначає час і умови експлуатації.
При установці на диск і автомобіль шини піддаються тиску повітря і механічним навантаженням. При правильному зберіганні (відповідно до рекомендацій виробника) вплив на шини мають тільки невеликі перепади температур на складі зберігання. Щоб самостійно переконатися в цих заявах ми провели тести шин різних років виробництва.
У серпні 2020 року компанія МІШЛЄН разом з акредитованої компанією по сертифікації «Шинтест» провели тест шин різних років виробництва. Ми взяли шини MICHELIN Pilot Sport 4 SUV (SUV - позашляховик), які створили в 2020 році та в 2019 році, і зберігали відповідно до рекомендацій виробника.
Ми перевірили їх зовнішній вигляд, твердість по Шору і глибину протектора - всі параметри однакові. Для перевірки якості шин ми провели два випробування: гальмування і перестроювання. Під час гальмування водій гальмував з трьох різних швидкостей (100, 80 і 60 км/год) до швидкості 5 км/год і вимірювався гальмівний шлях в метрах. Випробування проводилися з використанням вимірювальної системи Racelogic VBOX 20SL3 20Hz GPS.
У другому випробуванні водій шукав найбільшу швидкість, при якій автомобіль в різкому перестроюванні з однієї смуги в іншу не втрачав керованість. Обидва тести проводилися як на сухому покритті, так і на мокрому. Як видно з таблиці нижче, незалежно від країни виробництва шини MICHELIN показують ідентичні характеристики по зчепленню і керованості на сухому і мокрому покритті.
| 
 MICHELIN Pilot Sport 4 SUV  | 
||||
| 
 На сухому  | 
 На мокрому  | 
|||
| 
 2020  | 
 2019  | 
 2020  | 
 2019  | 
|
| 
 Гальмування - 100 км/год  | 
 39,22 м  | 
 40,22 м  | 
 -  | 
 -  | 
| 
 Гальмування - 80 км/год  | 
 24,35 м  | 
 25,26 м  | 
 26,39 м  | 
 26,55 м  | 
| 
 Гальмування - 60 км/год  | 
 13,75 м  | 
 14,27 м  | 
 15,06 м  | 
 15,12 м  | 
| 
 Перестроювання   | 
 101,00  | 
 101,8  | 
 93,6  | 
 93,3  | 
Таким чином, шини MICHELIN Pilot Sport 4 SUV, вироблені в 2019 році в порівнянні з такими ж шинами, виробленими в 2020 році, виявили себе рівноцінно в тестах і істотних відмінностей між ними немає.
Шини важливо правильно зберігати і після покупки. Найголовніше - це дотримуватися температурних умов. Не можна зберігати шини при температурі вище 35°C. За даними дослідження Європейської технічної організації шин і дисків (ETRTO), якщо вона підніметься вище 50°C, старіння шин буде проходити в 2-4 рази швидше. Тести проходили в Саудівській Аравії, де є проблема високої температури.
Крім того, шини потрібно зберігати без упаковки (багато хто кладе шини в пакети і тим самим блокують вентиляцію). Приміщення, де зберігаються шини має бути прохолодне і добре провітрюватися. Забороняється тримати поруч з шинами бензинові, жирові і інші паливно-мастильні матеріали. Шини не повинні розміщуватися близько до джерел тепла і на них не повинні потрапляти прямі сонячні промені. Такі умови можна забезпечити і самостійно, наприклад, в гаражі, але якщо це проблематично, то багато шинних центрів пропонують послуги зберігання.
Істотної різниці між шинами різних років виробництва немає. Але це справедливо тільки і виключно в умовах правильного зберігання шин. Офіційні дилери шин MICHELIN знайомі з рекомендаціями виробника. Як такого «старіння» при правильному зберіганні у шин немає. Зміни в шинах починаються тільки в разі підвищення температури зберігання вище 50°C, що в нашій країні трапляється досить рідко. Головне, що «старіння» шин - це не часовий, а експлуатаційний процес. Тому для оцінки характеристик шин важлива не дата їх виготовлення, а дата установки на автомобіль, а також час і умови експлуатації.